לוגו טיק טק פט

גידול ציפורים כחיית מחמד

גידול ציפורים כחיית מחמד

אחת מחיות המחמד המרהיבות הינן ציפורים וכלל בעלי הכנף. הבעיה המתעוררת היא שגידולם נתפס כפשוט במיוחד, כזה שעלותו נמוכה בהשוואה לבעלי חיים נפוצים אחרים וכזה שמצריך הרבה פחות התעסקות. תפיסות אלו, גורמות להמון אנשים לקבל החלטה קלת ראש בדבר אימוצם/רכישתם של הציפורים למרות שלא כך אמור להיות הדבר. לכן, ננסה להעלות מספר נושאים אשר לדעתנו רלוונטים לידיעה טרם קבלת ההחלטה וזאת כדי לאפשר לציפור להמנע מהגעה לסביבה אשר אינה מותאמת עבורה וגם על מנת לאפשר עבורכם בקבלת הידע הנדרש.

נפתח במיתוס הנפוץ ביותר שכולל בתוכו את התפיסה כי ציפורים משמשות כחיית נוי ויופי והן אינן נזקקות לחום, יחס ולחברה. מחשבה זאת כלל לא נכונה, מכיוון שכמו שאר בעלי החיים גם ציפורים זקוקות לאלו על מנת לשמור על שפיותם ולחוות אורח חיים מהנה עבורם. לכן, במידה והנכם אנשים אשר לא נמצאים הרבה בבית או שתוכניתכם היא להשמת הציפור בתחום ושטח בו היא מנותקת במרבית היום מהעולם ומהחשיפה לאנשים ולשינויים דעו כי רכישת ציפור אינה מומלצת עבורכם וזאת תעשווה עבורה עוול. כמובן שיש לציין כי ישנם ציפורים אשר מותאמות יותר מאחרות לגדילה ומחייה יחידנית וכי קיימת גם האפשרות לגדל מספר ציפורים (מזנים אשר רגילים למחייה משותפת) וכך למנוע את תופעת הבדידות ולאפשר גידול גם במקומות הפחות חשופים לעולם ולחברה.

בנוסף, יש להביא בחשבון את הרעש הכרוך בגידולם, דרך התקשורת של הציפורים עם העולם כרוכה בציוצים רבים שעבור חלק מהאנשים יכולים להוות כמטרד. לכן, יש להביא זאת בחשבון בעת החלטת הבאת הציפור למקום המגורים ולהתחשב בנסיבות הקיימות (איפה התכנון להשמת כלוב הציפור, בסביבת המגורים, בשכנים ועוד). כמובן שגם כאן יש שוני בין הזנים השונים וקיימים קולות ציוץ רבים ומגוונים, לכן נמליץ לסביבה שקטה בבחירת ציפור בעלת ציוצים רגועים ושקטים יותר בעוד שאם מדובר בסביבת גידול רועשת ודינמית הדבר יהיה פחות נחוץ.

שיקול המיקום אשר בו נגענו הכרחי גם במחשבה על גודל הכלוב. כל ציפור זקוקה למרחב מחייה סביר על מנת לאפשר מתן תנועה ושמירה על כושר בסיסי החיוני לבריאותה. לכן, לא נוכל בשטח קטן מידי לגדל ציפור אשר תמצא עצמה "מבלה" חיים שלמים בכלוב אשר אינו עונה על צרכיה. גודל הציפור אשר נרכוש יהיה מותאם לגודל המקום המתוכנן מכיוון והגיוני כי ככל שציפור גדולה יותר כך ידרש כלוב גדול יותר וכיוצא מכך שטח נרחב יותר.

השיקול האחרון אשר נעלה הינו השיקול הכלכלי, יש לקחת בחשבון כי גם גידול ציפורים בדומה לחיות אחרות כרוך בהוצאות כספיות (אך אלו במרבית הפעמים מצומצות יותר בהשוואה לחיות אחרות בינם כלבים וחתולים). גידול זה כרוך בקניית צעצועים ומשחקים אשר ינעימו את זמנם של הציפורים ויספקו תעסוקה עבורם. בנוסף, רכישת מזון הייעודי להם וחטיפים מפנקים אשר יעשירו את תזונתם נדרשים גם הם, וכל אלו מתווספים כמובן להוצאה הראשונית של כלוב וציוד ראשוני הכרחי.

אז למרות כל הנאמר, ציפור היא אחת מהחיות הנמכרות והנפוצות ביותר כיוון שהיא מספקת נוכחות רבה הן ביופיה והן בצליליה ומוסיפה אור לחיי אלו שבוחרים לגדל אותה, חושבים שהיא מתאימה גם עבורכם? זה הזמן להכניס אותה למשפחה.

שתף ברשתות:

מאמרים נוספים:

Winter Is Coming – הכן את בעל החיים לחורף

אז הטמפרטורות בחוץ מתחילות לרדת וטיפות של גשם מזכירות לנו שבואו של החורף קרב ובא. עונת החורף מעלה שאלות וחששות בקרב רבים ממגדלי חיות המחמד.

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
      Calculate Shipping
      לוגו טיק טק פט
      Desktop Bunner TikTak Pet2
      דילוג לתוכן