לוגו טיק טק פט

קשה לעיכול : רגישויות במערכת העיכול

קשה לעיכול : רגישויות במערכת העיכול בכלבים

למי מאיתנו זה לא קרה, רגע אחד הכל בסדר ולפתע מתקפת כאבי בטן ללא הכנה מוקדמת או סיבה ממשית הנראית בפועל או לחילופין נפיחות מציקה בבטן המחליטה להופיע ומסרבת לעזוב. מוכר גם לכם? נראה כי לא רק אנחנו "זוכים" להתמודד עם מטרדים אלו הקשורים לעיתים בפעולות העיכול אלא גם חברינו הולכי הארבע. אז מתי מדובר בתופעה המעידה על בעיה במערכת העיכול וכיצד מתמודדים אם זאת אכן קיימת ?כל הסיבות והפתרונות, בואו נתחיל!

מערכת העיכול הינה מערכת אשר פועלת בפירוק ועיכול המזון הנאכל ועובר דרכה תוך ספיגת כלל החומרים (פחמימות, שומנים חלבונים, וויטמינים, מינרלים) הדרושים על מנת לאפשר קיום אופטימלי. לעיתים, מתפתחת רגישות במערכת ממספר סיבות בינם : חוסר איזון או פגיעה באיברי המערכת על ידי רגישות לרכיב מזון מסוים הנצרך / התעוררות מצב של אי סבילות לאוכלוסיית החיידקים המצויים בה / חדירת טפילים ונגיפים.

אז מה בפועל נראה? שאלה מעולה! יש להכיר את התסמינים הנשקפים אצל הכלב בעת מצב של רגישות במערכת העיכול על מנת שנוכל לקבל הבנה באם באמת מדובר בבעיה זאת :

  • הקאות
  • שינויים ביציאות – שינוי במרקם, בצבע, במראה או בתדירות הצרכים של הכלב
  • כאבי בטן – בדרך כלל יופיעו בסיום האכילה, נבחין בנפיחות בבטן והפגנת אי נוחות אשר יכולה להתבטא בתזוזות רבות של הכלב
  • גזים – בכלבים אשר סובלים ממערכת עיכול רגישה עשויים להופיע גזים עודפים
  • קושי בעת החלפת מזון – בעת החלפת מזון לכלב נצפה בסימנים כגון הקאות ושלשולים שיעידו כי אכן קיימת בעיה במערכת העיכול
  • ירידה במשקל – יכולה להתרחש כתוצאה מהימנעות אכילה או עקב הקאות ושלשולים
  • שיער יבש, עמום או שביר

אז מה עושים? אם צפיתם באחד או יותר מתסמינים אלו, יש להתקדם לשלב הבא שהוא אינו אחר משלב האבחנה. בשונה מבעיות רפואיות אחרות אבחנה של בעיה זאת מבצעת על ידי התסמינים המתוארים תוך התבססות על גילו ומצבו של הכלב כיוון שבדיקות שגרתיות כגון דם וצואה לעיתים קרובות אינן משקפות את בעיות העיכול המתרחשות בפועל. לכן, יחד עם הווטרינר נבצע אבחון על דרך השלילה של גורמים העשויים להוות כגורמים לתסמינים ובמידה ולא נמצא אבחנה אחרת תקבע אבחנת הרגישות המדוברת.

איך מטפלים? לרוב, הטיפול האופטימלי יהיה מציאת המזון האידיאלי בהתאם לתסמינים הקיימים. המזון שייבחר יהיה מזון קל לעיכול, כזה שיכיל תוספים לתמיכה בעיכול כגון : חיידקים פרוביוטיים המסייעים בקבלת מעיים בריאים יותר ומאפשרים את התפתחותם של חיידקים בריאים המשפיעים על הרכב החיידקים הקיים במערכת לטובה, נוכחות חלבון איכותי במזון התורמת לבריאות המערכת ומניעת החרפת הרגישות הקיימת וסיבים תזונתיים המקלים על ספיגת החומרים המצוים במזון. נוסף על כך, חשוב להבין כי גורמים כמו גיל, גזע, גודל ופעילות הכלב הינם גורמים מכריעים בהתאמת המזון האופטימלי לבריאות מערכת העיכול ולכן יש להביאם בחשבון בעת ביצוע הבחירה.

אז אל תחכו, ועזרו לכלב שלכם להתמודד עוד היום עם הבעיה כך שתוכלו לקבל כלב מאושר יותר, אשר אינו סובל עוד מכאב בטני ותופעות לא נעימות, והכי חשוב הפכו בשבילו את המזון לקל לעיכול, כי יש מספיק דברים אחרים שקשה לעכל..

שתף ברשתות:

מאמרים נוספים:

Winter Is Coming – הכן את בעל החיים לחורף

אז הטמפרטורות בחוץ מתחילות לרדת וטיפות של גשם מזכירות לנו שבואו של החורף קרב ובא. עונת החורף מעלה שאלות וחששות בקרב רבים ממגדלי חיות המחמד.

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
      Calculate Shipping
      לוגו טיק טק פט
      Desktop Bunner TikTak Pet2
      דילוג לתוכן