לוגו טיק טק פט

Winter Is Coming – הכן את בעל החיים לחורף

אז הטמפרטורות בחוץ מתחילות לרדת וטיפות של גשם מזכירות לנו שבואו של החורף קרב ובא. עונת החורף מעלה שאלות וחששות בקרב רבים ממגדלי חיות המחמד. האם צריך ביגוד מיוחד? האם ניתן לצאת החוצה? ובאופן כללי אלו הכנות נדרש לבצע על מנת שתקופה זאת תעבור עלינו ועל החיות לטובה. עם כן, הכנו עבורכם מדריך הכולל המלצות על פי בעל החיים אותו אתם מגדלים. אז בואו נתחיל!

כלבים –

ביגוד : על מנת להתמודד עם הקור השורר מיוצרים מגוון בגדים חמים המתאימים להלבשת כלבים. ככלל, כלבים בעלי שיער/ פרווה קצרה וכלבים מבוגרים יחושו בירידת הטמפרטורות יותר מכלבים הנהנים משכבת פרווה מפנקת המחממת אותם באופן טבעי. לכן, במידה וכלבכם זקוק לשכבה מחממת רכשו עבורו סוודר המצוי בחנויות בעלי חיים טרם כניסת העונה. בנוסף, מומלץ להצטייד בגרביים ונעליים יחודיים לכלבים במטרה להגן על כפות רגליהם אשר ידועים כחלק העיקרי בגוף הנוטה להתקרר.

תספורת : אף כלב לא צריך לבצע תספורות במהלך החורף: ככל שהפרווה ארוכה ועבה יותר, כך ייטב. כפי שהוזכר למעלה, לפרווה של הכלב חשיבות רבה בהגנה ושמירה על טמפרטורת גופו התקינה. הפרווה המצויה בין אצבעות וכריות כפות רגליו מאפשרת מניעת כוויות קור והווצרות גושי קרח המסבים כאבים רבים.

מקלחת : בניגוד למה שרבים נוהגים לחשוב, בחורף יש חשיבות רבה לרחיצת הכלבים ויש לבצע מקלחות בתדירות גבוהה מזאת של הקיץ וזאת מכיוון שבחורף העור מתייבש מהר יותר, וצחצוח פעם בשבוע של הפרווה עוזר להסיר תאי עור מתים ולהפיץ שמנים טבעיים השומרים על בריאותה.

טיולים : כאשר קר בחוץ, נעדיף טיולים קצרים וממוקדים עם הכלב. במידה ואנחנו צופים בסימנים המעידים על כך שלכלב קר (כגון רעידות, צמרמורות) נחזור הביתה לסביבה חמימה במטרה למנוע מצב של מכת קור ומצבים מסוכנים אחרים.

סביבה חמה : באם מדובר על מיטה בה הכלב רגיל לשהות ולנוח או במלונה, יש לבצע התאמות הייעודיות לעונה הקרה. לדוגמא, נעדיף מיטה פרוותית וחמה מאשר מזרן פשוט ומלונה גדולה ואטומה המגנה מפני קור וגשם.

מזון ופעילות : כלבים שאוהבים להיות בחוץ בחורף וכאלה שמעדיפים לבלות את רוב זמנם בבית שניהם זקוקים לתזונה מיוחדת. הראשונים זקוקים לקלוריות נוספות מכיוון שהם שורפים יותר מהם כדי להישאר חמים. לעומתם, הכלבים המבלים את רוב זמנם בבית צריכים לצרוך פחות מזון וכך פחות קלוריות על מנת למנוע עלייה דרסטית במשקל בעת תקופת החורף.

חתולים –

הערכות מקדימה: לקראת בואו של החורף נעדיף יציאה מרובה של החתול החוצה. כך, פרוותו של החתול מתעבה בהדרגה בהתאם לירידת הטמפרטורות בחוץ ומתאפשרת יציאתו החופשית החוצה גם בעת העונה הקרה.

הקמת מחסה : בין אם חתולכם נמצא במרבית הזמן בבית ובין אם בחצר מומלץ להקים עבורו מחסה מהגשם והקור המצויד במיטה נעימה ושמיכות מחממות שחתולים אוהבים.

תזונה : בחורף, נזין את החתול ביותר קלוריות מכיוון שהוא זקוק לכך על מנת לשמור על רמות האנרגיה שלו ולאפשר וויסות טמפרטורת גופו באופן תקין.

אמצעי זהירות : העובדה שהחושך מגיע כבר בשעות מוקדמות הופכת את החורף לזמן מסוכן יותר לחתולים, כיוון שנהגים לא יכולים לראות אותם בכביש. זה עשוי להיות רעיון טוב להתאים לחתול שלך צווארון מואר.

מכרסמים –

יונקים קטנים כמו ארנבים, שרקנים ושאר המכרסמים צריכים להתרגל להיות בחוץ הרבה לפני שהחורף מגיע. כך הם יכולים לגדל מעיל חורף מגן. כל מתחם חיצוני שלהם חייב להיות חסין לחורף, ומספק הגנה מפני קור. בנוסף , כמו כלבים וחתולים, גם ליונקים קטנים יש לתת דיאטה חורפית מתאימה. ההמלצה הרווחת היא להזין אותם באופן מרוכז אשר יבטיח שמירה על אנרגיה וחום עבורם.

שתף ברשתות:

מאמרים נוספים:

Winter Is Coming – הכן את בעל החיים לחורף

אז הטמפרטורות בחוץ מתחילות לרדת וטיפות של גשם מזכירות לנו שבואו של החורף קרב ובא. עונת החורף מעלה שאלות וחששות בקרב רבים ממגדלי חיות המחמד.

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
      Calculate Shipping
      Skip to content