לוגו טיק טק פט

גיל הזהב? בעל חיים זה מומלץ

גיל הזהב? בעל חיים זה מומלץ

אז הנכם נמצאים בגיל השלישי או מכירים מישהו מסביבתכם הקרובה המצויים בו? זהו אינו סוד שעם חלוף השנים אנחנו בני האדם עוברים שינויים רבים הן בפן הפיזי והן בפן הנפשי. במרבית הפעמים, ניווכח לשמוע מאנשים מבוגרים על תחושות בדידות ולחצים, התעוררות של כאבים שונים בשרירים וחלקי הגוף ותשישות כללית אשר לעיתים מגיעה ללא סיבה ממשית אלא כנלווה לגיטימית לגיל הזהב.

לאחרונה, בוצעו מחקרים ומתפרסמים כתבות שונות בדבר היתרונות בגידול בעלי החיים עבור אנשים ובפרט עבור אנשים מבוגרים. מחקרים מדעיים רבים מצביעים על כך שקיים קשר מובהק בין טיפול וגידול בעל חיים לבין בריאות פיזית ונפשית טובה יותר אצל מעגל הגיל השלישי. בגילאים אלו, רוב הזמן אנשים מוצאים עצמם מצויים בפנסיה, לעיתים מתגוררים לבד, ללא סדר יום ותוכניות מוגדרות כמו שהיו רגילים אליהם בעבר. חיית מחמד מאפשרת השפעה על איכות החיים בכך שעצם גידולה מביא לשינוי בכלל אלה.

ראשית, גידול בעל חיים משפיע על בריאות המבוגר. בגילאים מאוחרים, אנו נוטים לישיבה ממושכת בבית עקב אי יציאה לעבודה ולמסגרות אשר אליהם היינו רגילים לצאת יום יום במשך שנים ארוכות. ישיבה זאת בשילוב השינויים הפיזיים הטבעיים החלים בתקופת ההזדקנות גורמת להשפעה שלילית על המצב הבריאותי. לכן, גידול חיית מחמד המצריכה התעסקות חיובית סביבה כמו טיולים, רכישת מזון וציוד, רחיצה ועוד מגוון פעולות יום יומיות אשר מצריכות תזוזה והנעת הגוף מצדנו היא דרך מצוינת לשפר את המצב הגופני ולסייע בשמירה על הבריאות.

שנית, גידול חיית מחמד מפיג את תחושת הבדידות המלווה בלחצים, סטרסים ותחושות שאינן נעימות. עצם נוכחות נפש נוספת בבית מקנה רבות למצב הנפשי של המבוגר אשר אינו מצוי יותר בשקט השורר אלא נחשף לרעשים וקולות שמופקים על ידי בעל החיים וכן זוכה לקבל גילוי חיבה וחום רב החסרים המון פעמים בגילים המדוברים. בנוסף, בעל חיים מספק אינטראקציה ומשחק המשמשים תעסוקה ומשפיעים על חוסר המעש המצוי אשר נגרם עקב הבדידות, וכן על היכולות הקוגניטיביות והמוטוריות. גידול חיית מחמד יכול לסייע גם באינטראקציה עם אנשים בעת הסיבובים עמו או לאפשר יצירת מפגשים יזומים עם מגדלים אחרים על מנת להפגיש בין בעלי החיים וליצור הנאה עבורם וגם עבורכם.

נציין עוד כי מחקר אשר בדק את השפעות גידול חיית מחמד מצא כי אלו המגדלים חיות מחמד ביקרו כ20% פחות אצל רופאים וכי המגדלים נמצאו במרבית הפעמים כבעלי רמות נמוכות של שומנים וכולסטרול בדם בהשוואה לאלו שאינם מגדלים וסבלו פחות מעליות לחץ דם ותסמינים דומים נוספים , זאת עקב השפעותיו החיוביות הן הבריאותיות (השפעה על כושר ומצב גופני) והן הנפשיות (הענקת חום, הפקת בדידות, תעסוקה, השפעה מרגיעה).

אז אחרי כל זה אתם עדיין מחכים? תפתחו את הבית עבור חבר חדש אשר יתרום עבורכם לא פחות מאשר אתם עבורו!

שתף ברשתות:

מאמרים נוספים:

Winter Is Coming – הכן את בעל החיים לחורף

אז הטמפרטורות בחוץ מתחילות לרדת וטיפות של גשם מזכירות לנו שבואו של החורף קרב ובא. עונת החורף מעלה שאלות וחששות בקרב רבים ממגדלי חיות המחמד.

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
      Calculate Shipping
      Skip to content