לוגו טיק טק פט

מקלחת – לא מה שחשבתם

מקלחת - לא מה שחשבתם

סוגיית רחצה ומקלחת לבעלי חיים מעלה עמה שאלות רבות ומעוררת מגוון מיתוסים שונים. אז האם כדאי לקלח את בעל החיים? ואם כן, באיזה תדירות?

נפתח בכך שיש לבצע הבחנה בין סוגי בעלי החיים השונים ולהבין כי מקלחת יכולה להיות מהנה והכרחית לסוג מסויים של בעל חיים אשר לאחר זהו אינו המצב. במאמר זה נתייחס לרחיצת כלבים וחתולים, מתוך הנחה שאלו בעלי החיים הנפוצים ביותר לגידול ביתי.

רחיצת חתולים היא אינה פעולה פשוטה ובדרך כלל כזאת אשר לא מניבה חוויה מהנה לחתול, אך זאת בדרך כלל אינה הכרחית מכיוון וחתולים מטבעם אינם אוהבים להתלכלך וכן הם בעלי יכולת ניקיון עצמי. לכן, נמליץ לרחוץ את החתול לעיתים רחוקות במידה והדבר הכרחי בלבד. עם זאת, חשוב לאמץ את פעולת הרחיצה כבר בהיותו של החתול גור על מנת לסגל את החתול ולהקל על התהליך בהיותו בוגר. יש להקפיד על רחיצה עדינה בסביבה נעימה תוך שימוש במים פושרים ושמפו ייעודי (ניתן לרחוץ את החתול רק בפלג גופו התחתון).

להבדיל מחתולים, פעולת הרחיצה יכולה להיות הנאה מתמשכת וקבועה עבור הכלב. כלבים אוהבים לשחק ולהתלכלך והם מתאפיינים לעיתים קרובות בשיער/פרווה ארוך המוסיפים לנחיצות הגבוהה יותר לרחצה. מיתוסים רבים בנוגע לתדירות המקלחת נשמעים ולכן נציין כי אין מניעה מרחיצה מרובה של הכלב אולם ההמלצה היא לקלחו רק כאשר יש בדבר צורך – ריח רע, פרווה מלוכלכת או שאינה נעימה למגע, סימני גרד וגירוי, ריבוי קשרים וכו הם סימנים שיכולים להעיד לנו שהגיע זמן המקלחת. בדומה לחתולים גם את הכלבים מומלץ להרגיל כבר בהיותם גורים וללמדם כי מקלחת היא אינה עונש, יש לבצע את הרחיצה בעדינות, בשימוש במים חמימים ונעימים תוך מתן ליטופים וחיזוקים אשר ימנעו היווצרות לחץ והרתעה אצלו. טרם חפיפת השיער מומלץ להקפיד על התרת הקשרים על ידי ביצוע סירוק עדין אשר יסייע לחפיפה לעבור בקלות רבה יותר ונדרש להשתמש בשמפו ייעודי המכיל רמות PH המותאמות לכלב על מנת למנוע רגישויות.

אז באיזה מצב נמצא בעל החיים שלכם? קחו אותו למקלחת, אבל הקפידו על מספר הכללים אשר הוזכרו – אווירה רגועה, רחצה עדינה, תדירות המתאימה לבעל החיים שלכם, שימוש בשמפו וחומרים הייעודים עבורו, מתן תשומת לב לבטיחות מקסימלית (שמירת מרחק מאזורים רגישים כגון העיניים והאוזניים) על מנת ליצור חוויה פשוטה עבורכם ויותר חשוב כזאת שתלווה בהנאה ואנרגיה חיובית עבור חברכם.

 

שתף ברשתות:

מאמרים נוספים:

Winter Is Coming – הכן את בעל החיים לחורף

אז הטמפרטורות בחוץ מתחילות לרדת וטיפות של גשם מזכירות לנו שבואו של החורף קרב ובא. עונת החורף מעלה שאלות וחששות בקרב רבים ממגדלי חיות המחמד.

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
      Calculate Shipping
      Skip to content